Praca na etacie czy biznes?

Praca na etacie czy biznes

Praca na etacie czy biznes?

Wartość pracy na etacie i własnego biznesu.

Mnóstwo osób we współczesnej gospodarce zastanawia się nad prowadzeniem własnego biznesu. Ciężko jest jednak czasami podejmować ryzyko gospodarcze, jeżeli posiadasz całkiem niezłą pracę na etacie. Co jest zatem lepsze? Czy standardowe wykonywanie obowiązków u szefa pod nadzorem, czy podejmowanie niezależnych decyzji na własną rękę w celu odniesienia ponadprzeciętnego sukcesu. W artykule poznasz podstawowe różnice między podejściami i być może zmotywujesz się do spróbowania własnych sił w interesującym świecie prowadzenia samodzielnego przedsięwzięcia komercyjnego. Etat oczywiście to brak odpowiedzialności za prowadzoną działalność gospodarczą. Pracownik etatowy wchodzi do pracy i wychodzi z niej po spełnieniu zapisanych w umowie zadań. Niestety nie jest w stanie zazwyczaj podnieść swojej pensji znacząco ani tym bardziej brać udziału w zyskach przedsiębiorstwa. Inaczej sytuacja ma się przy prowadzeniu samodzielnego biznesu. Chociaż początki bywają trudne, to jednak samorealizacja, niezależność w podejmowaniu decyzji, elastyczny czas pracy i często znacznie wyższe dochody przekonują ludzi do porzucania typowej, etatowej pracy. Poza tym biurokracja i zmiany w przepisach wypychają pracowników etatowych do prowadzenia własnego biznesu. Pracodawcy ponoszą w nowoczesnej gospodarce bowiem znacznie wyższe koszty pracy i wolą rozliczać się fakturami VAT za wykonywanie konkretnych zadań. Własny biznes to zatem już nie tylko droga do samorealizacji, ale wręcz obowiązek człowieka racjonalnie myślącego o swojej przyszłości ekonomicznej.